ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

ב.מ.וו B.M.W CS

  • פורסם: 01/05/2018 22:45
  • : 586 ימים, 7 שעות
ב.מ.וו   B.M.W  CS - תמונה 1ב.מ.וו   B.M.W  CS - תמונה 2

פירוט

מאת : חן פרחי .

בסוף שנות ה- 50′ נקלעה חברת ב.מ.וו שמקום מושבה בעיר מינכן בגרמניה, למצב כלכלי קשה. היצע ב.מ.וו היה מורכב מצד אחד ממכוניות סאלון מהודרות ויקרות כמו ה- 501 וה- 502, שאמנם היו מיושנות עיצובית, אך צויידו במנועי V8 שהיו עשויים אלומיניום. מן העבר השני הוצעה האיזטה המגוחכת, מכונית תלת גלגלית שסימלה יותר מכל את עידן מכוניות הבועה, שהיו נפוצות מאד באירופה של שנות ה- 50′. בתווך לא היה כלום, וזו הייתה בעייתה הגדולה של ב.מ.וו. בצעד אחרון לפני הליכה לכונס הנכסים, פיתחה ב.מ.וו מכונית משפחתית קטנה שעוצבה על ידי מיקלוטי האיטלקי. המכונית החדשה, בניגוד לאיזטה, נראתה כמכונית אמיתית, וצויידה במנוע בוקסר אחורי בעל זוג בוכנות שנלקח מאופנוע של החברה, ה- R67. המכונית החדשה הוצגה בשנת 59′ וכונתה ב.מ.וו 700. ה- 700 החדשה שיועדה להתחרות בדגמי ה- N.S.U המצליחים, ואפילו בחיפושית של פולקסווגן, זכתה להצלחה גדולה, והצלחתה שחררה אנחת רווחה גדולה מאנשי החברה. אולם היה ברור לב.מ.וו, שגם הצלחת ה- 700 החדשה כנראה לא תציל אותם מכליה, ולכן החליטו על פיתוח מכונית משפחתית חדשה, גדולה יחסית, שתנסה לפנות לפלחי שוק גבוהים וריווחיים יותר. באותה העת עמדה מרצדס משטוטגרט להשתלט על החברה הבווארית, ורק נחישותם של בעלי המניות הצילה את החברה מהשתלטותה של מרצדס. ב.מ.וו נטלו הלוואות רבות לצרוך פיתוח המכונית החדשה. כראש צוות העיצוב מונה וויליאם הופמייסטר, וזה מצידו עיצב מכונית מודרנית ונאה למראה, במרכב 4 דלתות. מנוע חדש בעל גל זיזים עליון שהונע בשרשרת בנפח 1.5 וסיפק 80 כ”ס פותח, וגם תיבת ההילוכים בת 4 המהירויות פותחה מהיסוד. המכונית החדשה שכונתה ב.מ.וו 1500 או “הסדרה החדשה” הוצגה בשנת 62′, וזכתה להצלחה גדולה ומרשימה למן היום בו הוצגה. ביצועיה היו טובים, התנהגות הכביש הייתה טובה אף היא, פועל יוצא של שימוש ב- 4 מיתלים נפרדים וכך גם נוחות הנסיעה. המכונית היתה איכותית, פרקטית וקלה לתחזוקה, מה שתרם להצלחתה. ה- 1500 נהנתה מפוזיציה דלילה למדי בשוק הגרמני, שכללה בעיקר את הפורד טאונוס והאופל רקורד, ומולן הציעה הב.מ.וו ביצועים עדיפים בהרבה ותדמית צעירה. למרות ההצלחה הגדולה, ב.מ.וו לא שקטו על השמרים, והחברה נכנסה לתנופת פיתוח גדולה ומרשימה, שכולה התבססה על הצלחת המכונית החדשה, ששינתה את תדמית ב.מ.וו מהקצה לקצה. בשנת 65′ הציג הופמייסטר מכונית קופה חדשה ונאה מאד למראה שהתבססה על שלדתה של ה- 1500, ונועדה להחליף את ה- 3200 CS, שהייתה השריד האחרון לעידן הישן של ב.מ.וו. עיצובה של המכונית, שהוצעה במרכב הארדטופ, כלומר ללא קורת אמצע, היה שונה מאד מזה של ה- 1500\1600, והמכונית נראתה נאה מאד ויוקרתית בהרבה. לראשונה הוצעה מכונית של ב.מ.וו שלא עשתה שימוש בפנסי חזית עגולים, אלא הציעה פנסים טרפזיים מעוצבים. העדר קורת האמצע יצר מראה אוורירי מאד, וגם חלקה האחורי היה נאה מאד. המכונית החדשה עשתה שימוש במנוע 2000 חדש שסיפק 100 כ”ס בגירסה בעלת המאייד הבודד ו- 120 כ”ס בגרסה בעלת זוג מאיידים. בשל הכוונה לייצרה במספרים נמוכים יחסית, ייצור המכונית התבצע במפעלי קארמן בעיר אוסנברוק. המכונית החדשה שכונתה CS 2000 הוצגה בתערוכת פרנקפורט 65′, וקצרה מחמאות רבות בשל עיצובה הנאה וביצועיה הטובים. אולם למרות עיצובה הנאה והמפרט הטכני המבטיח, לא זכתה המכונית להצלחה גדולה, בעיקר בשל תמחור גבוה מאד. כשנה לאחר הצגתה, הציגה ב.מ.וו את גרסת ה 2 דלתות של דגמי הסדרה החדשה. דגמים אלו כונו סדרת 02, וזכו להצלחה גדולה אף מזו של דגמי ה 4 דלתות. הצלחת דגמי ה 02 הפכו את ה 2000 CS למיותרת למדי, אך ייצורה נמשך במספרים קטנים למדי. בשנת 67′ הציגה ב.מ.וו מכונית סאלון חדשה ומרשימה למראה ששם הקוד שלה היה E3. המכונית החדשה שעוצבה אף היא על ידי ווילאם הופמייסטר, הציעה מראה נאה וכוחני, תא נוסעים מהודר למדי, והחשוב מכל – מנועי 6 בוכנות חדשים בנפח 2.5 ו 2.8, בעלי גל זיזים עליון שהוזנו על ידי זוג מאיידי זניט כפולים. ביצועיה היו מצויינים, וכך גם התנהגות הכביש שלה, והיא התחרתה בהצלחה בדגמי סדרה S של מרצדס, תוך שהיא מציעה אופי צעיר בהרבה, מה שקסם לרבים. למרות הצלחתה הבינונית של ה 2000 CS, רעיון מכונית הקופה היוקרתית לא ננטש, אלא ההיפך. הופמייסטר נטל את ה 2000 CS, האירך את מרכבה, שעיקר התוספת הייתה בחלקה הקדמי, על מנת שתא המנוע יוכל להכיל את מנועי ה 6 בוכנות החדשים הארוכים יחסית. העיצוב נותר דומה מאד, למעט חזיתה, ששבה לעשות שימוש ב 4 פנסים עגולים. אולם בסיס הגלגלים הוארך ב 7.5 ס”מ. תא הנוסעים זכה לעיצוב מחודש, וכיאה למכונית שתוכננה להיות יקרה, זכה לרמת גימור גבוהה מאד. עיטורי עץ הקיפו את כל המכונית, מהדלתות הקדמיות הרחבות לכל רוחב לוח המחוונים. לוח השעונים עצמו צוייד במד סל”ד, המושבים כללו משמענות ראש והיו ניתנים לכיוונון. כאופצייה הוצעו 4 חלונות חשמל ואפילו מזגן מקורי. מנוע המכונית היה בנפח 2.8 והוזן על ידי זוג מאיידי זניט כפולים, וסיפק 170 כ”ס מכובדים. תיבת ההילוכים הייתה בת 4 מהירויות, כשגיר אוטומטי 3 הילוכים מתוצרת ZF היה אופציה בתוספת תשלום. מכאנית, הייתה המכונית דומה למדי לדגמי הסדרה החדשה – מיתלי מק’פרסון קדמיים, זרועות חצי עוקבות מאחור והגה תיבה ותפוחים, כשהגה כח היה ציוד תקני. המכונית החדשה שכונתה 2800 CS הוצגה בסוף 68′, ובניגוד לקודמתה, ה- 2000 CS, עליה התבססה, זכתה להצלחה גדולה בהרבה. ביצועיה היו מצויינים – מהירות מירבית של 205 קמ”ש ותאוצה מ 0-100 תוך 9 שניות. גם התנהגות הכביש הייתה טובה מאד, הגם שהייתה גבולית במגבלות האחיזה,, כמו בכל מכוניות ב.מ.וו באותה העת, והמכונית הייתה מהנה מאד לנהיגה. בשנת 71′ הוצגה גירסה בעלת מנוע גדול יותר בנפח 3.0. המנוע החדש סיפק 180 כ”ס בגירסה בעלת זוג המאיידים הכפולים, ו- 200 כ”ס בגירסה בעלת הזרקת הדלק. בגירסה זו הייתה המכונית מהירה מאד, ולמעשה הייתה חסרת תחרות בשוק הבית שלה, הגרמני. במאי 72′ הציגה ב.מ.וו גרסה שיועדה להשתתף במירוצי מכוניות. גרסה זו כונתה CSL וצויידה במנוע חזק אף יותר בנפח 3,003 סמ”ק ששימש רק אותה. המכונית השתתפה במירוצים רבים, בהם זכתה להצלחה גדולה, שתרמה רבות לתדמית החברה. כל דגמי הסדרה יוצאו לארה”ב, ונמכרו בה היטב. בסוף 73′ פרץ משבר האנרגיה, ולכן הציעה ב.מ.וו גרסה חסכונית יותר שכונתה 2500 CS. מנוע 2.5 שסיפק 150 כ”ס החליף את מנוע ה- 3.0, מה שגרר ירידה משמעותית בביצועים. למרות שהייתה זולה יותר, מכירותיה היו נמוכות מאד, והיא הוצעה בעיקר כדי להראות שב.מ.וו לוקחת חלק במאמץ החיסכון בדלק. ייצור דגמי סדרה CS נמשך עד סוף 75′, ואז הוחלפה במכונית חדשה לגמרי – סדרה 6. ב 7 שנות ייצורה הורכבו 30,500 מכוניות, מספר מכובד עבור מכונית שהייתה יקרה מאד כחדשה. דגמי סדרה CS ייזכרו כמכונית GT נהדרות לתקופתן; עיצובן היה נאה, הביצועים היו מצויינים בכל הגירסאות, ובייחוד ב 3.0, התנהגות הכביש הייתה טובה ומהנה, רמת הגימור והאיבזור היו גבוהות מאד והמכונית הקרינה יוקרתיות. למרות שלא נמכרה במספרים גדולים, יחסית, תרומתן לתדמית החברה הבאוורית הייתה גדולה, והן עזרו למצב אותה כיצרנית מכוניות ספורטיביות מהשורה הראשונה. רק בשנת 72′ מרצדס, מתחרתה המושבעת מבית, הציעה את ה- SLC, שכמכונית הייתה פחות טובה ובוודאי שהרבה פחות ספורטיבית.

 

אין תגיות

1072 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 8275ae8c1e587582

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים