ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

ב.מ.וו B.M.W 700

  • פורסם: 05/08/2018 18:44
  • : 983 ימים, 7 שעות
ב.מ.וו  B.M.W  700 - תמונה 1

פירוט

מאת : חן פרחי .

בסוף שנות ה- 50′ היצע ב.מ.וו היה מוזר להפליא – מצד אחד, מכונית הלחם והחמאה שלהם הייתה האיזטה המגוחכת או המשעשעת, בתלות במתבונן כמובן, ומצד שני מכוניות פאר יקרות שצויידו במנועי V8 עשויי אלומיניום – ה- 502 וה- 503, שהיו מכוניות יקרות מואד. בתווך לא היה כלום, וזה פגע מאוד במכירות החברה הבאוורית. למרות שה- 502 וה- 503 היו מכוניות טובות מאוד לזמנן , מחירן הגבוה גרם לכך שמכירות החברה היו איזוטוריות למדי. באותה העת רמת החיים באירופה החלה לטפס במהירות  ועמה הדרישה למכוניות גדולות ו”אמיתיות” יותר מהאיזטה. התשובה של ב.מ.וו לדרישה ההולכת וגוברת הייתה הגדלת האיזטה והפיכתה למכונית גדולה יותר. הכניסה עבור הנהג נותרה דרך הדלת הקדמית ששכנה בחזית המכונית, אולם נוספו עוד זוג דלתות צד אחוריות, מה ששיפר את הגישה לתא הנוסעים. נפח המנוע עלה ל- 600 סמ”ק, מה ששיפר מאוד את הביצועים. אולם ה- 600 שהוצגה ב- 57′ נראתה לא פחות מגוחכת מהאיזטה המקורית  ומכירותיה היו חלשות. בנוסף לעיצובה המוזר, בלשון המעטה, מחירה לא היה זול, ודי התקרב למחיר החיפושית של פולקסווגן, שלפחות נראתה כמו מכונית של ממש. ב.מ.וו נקלעה לקשיים כלכליים לא פשוטים, ועתידה היה לוט בערפל. היה ברור לראשי החברה שזמנן של מכוניות הבועה חלף עבר, ואם ברצונם לשרוד עליהם לפתח מכונית חדשה לגמרי, שתשכיח את האיזטה וה- 600, ותנסה להתחרות בהצלחתה ההולכת וגוברת של החיפושית. לכן בתחילת 58′ החלו ב.מ.וו בתכנון המכונית החדשה, שאמורה היתה לרשת את ה- 600 הכושלת ובעצם להציל כלכלית את ב.מ.וו. מאחר ומצבה הכספי של ב.מ.וו היה בכי רע, היא לוותה סכומים לא מבוטלים, בתקווה שהצלחת המכונית החדשה תעלה אותם על דרך המלך, וזה היה סיכון לא מבוטל עבור החברה. לצורך עיצוב המכונית החדשה, שהוחלט שתהיה קטנה, אבל גדולה ממכוניות הבועה, שקסמן הלך ונחלש, פנו ב.מ.וו למעצב האיטלקי ג’ובאני מיקלוטי, וזה עיצב עבורם מכונית משפחתית קטנה בעלת מרכב 3 קופסאות ו- 2 דלתות. מאחר והמכונית החדשה תוכננה מהיסוד, היה פטור מיקלוטי מאילוצים הנדסיים. זה עיצב מכונית מודרנית ונאה למראה, גם אם שמרנית למדי, מאחר וב.מ.וו לא הייתה מעוניינת ליטול סיכונים מיותרים. החלטה חשובה שהתקבלה בב.מ.וו הייתה שימוש במרכב אחוד, ללא שילדה נפרדת, מה שאמור היה להפחית ממשקל המכונית ולהוזיל את ייצורה. גם עיצובה הפנימי, שנעשה על ידי מעצבי החברה, היה פשוט ותכליתי, וכלל לוח מחוונים שצוייד בשעון זמן חשמלי. תכנונה המכאני נעשה אף הוא מלוח נקי ונעשה בשיתוף פעולה עם המהנדס האוסטרי וולפגנג דנזל, שסייע לחברה. למעט מנוע הבוקסר הדו בוכנתי שנלקח מאופנוע החברה, ה- R67. המנוע מקורר האוויר סיפק בעזרת מאייד סולקס בודד 30 כ”ס סבירים, שהיו אמורים להניע מכונית קלה למדי ששקלה 640 ק”ג בלבד. תיבת ההילוכים החדשה שכנה מאחורי המנוע, והיתה בת 4 הילוכים, שכולם היו סינכרוניים. מערכת המיתלים הייתה פשוטה וכללה מיתלה קדמי נפרד ומיתלה אחורי בעל ציריות חד מפרקיות וקפיצי סליל. אב הטיפוס הוצג בפני הנהלת החברה בקיץ 58′, ואלו אישרו את ייצורה של המכונית. מאחר ומצבה הכספי של ב.מ.וו המשיך להתדרדר, ויתרה ב.מ.וו על ההשקה המסורתית בתערוכת הבית בפרנקפורט  והשיקה את המכונית החדשה שכונתה ב.מ.וו 700, בטקס צנוע יחסית בחצר המפעל במינכן. למרות החששות היבעיים, זכתה המכונית להצלחה המיוחלת ומכירותיה היו טובות מאוד. להצלחתה תרמו עיצובה הנאה, ביצועיה הסבירים, התנהגות הכביש הטובה ונוחות הנסיעה הסבירה. המכונית הייתה שימושית, חסכונית וקלה לתחזוקה, וזה סייע מאד למכירותיה. מתחרותיה העיקריות היו הפרינץ 3 שהייתה מכונית קטנה יותר והגלאס איסר, שצויידה אף היא במנוע בוקסר דו בוכנתי. בתערוכת פרנקפורט 59′, לאחר שמכירות הגרסה המשפחתית החלו לצבור תאוצה, הוצגו גירסאות הקופה והקבריולט הנאות שלה, שהיו בעלות חלק אחורי שונה. מיד אחריה הוצגה גירסה חצי אוטומטית בעלת מצמד מופעל חשמלית, מה שאיפשר את נהיגתה גם לאנשים מוגבלים. בשנת 60′ הוצגה גירסת הספורט של הקופה. זו צויידה בזוג מאיידים, אחד מכל צד של מנוע הבוקסר, יחס דחיסה גבוה יותר והספק של 40 כ”ס. מערכת המיתלים קיבלה מוטות מייצבים ששיפרו את התנהגות הכביש. ב.מ.וו היתה פעילה מאוד בתחום הספורט המוטורי, והמכונית כיכבה במירוצי ראלי רבים, ובהצלחה גדולה. בשנת 62′ הציגה ב.מ.וו גירסת מרכב גדולה יותר למכונית, שכונתה LS. לא רק גודלה הפיזי עלה, אלא גם בסיס הגלגלים עלה ב- 16 ס”מ, מה שתרם למרחב פנימי עדיף. הסיבה העיקרית להצגת ה- LS הגדולה יותר הייתה הצגת ה- N.S.U פרינץ 1000, שהצטרפה לפרינץ 4 שהייתה מתחרתה העיקרית של הב.מ.וו 700. המכירות נותרו טובות לאורך כל השנים, אולם בשנת 62′ הציגה ב.מ.וו מכונית חדשה לגמרי, ה- 1500 שכונתה “הסדרה החדשה”. הצלחתה הגדולה של ה- 1500 החדשה, שהייתה משפחתית ספורטיבית, הביאה את ב.מ.וו למסקנה שאין טעם בפיתוח מחליפה ל- 700 הקטנה וכשזו ירדה מפסי הייצור בסוף 65′ לא הוצגה לה מחליפה כלל. רק ב -2002 שבה ב.מ.וו לייצר מכוניות קטנות, כשהציגה את המיני. ב- 6 שנות ייצורה הורכבו 188,000 מכוניות בקירוב, מספר נאה שהעיד על הצלחה מכובדת בהחלט. למרות שהייתה מכונית קטנה וצנועה, היא הצילה את ב.מ.וו מכליה, והכנסותיה איפשרו את פיתוח דגמי הסדרה החדשה, שלקחו את ב.מ.וו למחוזות אחרים לגמרי.

 

אין תגיות

669 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 9915b671adf3222d

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים