ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

אלפיין Alpine A610 \ GTA

  • פורסם: 31/05/2018 21:29
  • : 974 ימים, 15 שעות
אלפיין  Alpine A610 \ GTA - תמונה 1

פירוט

מאת : חן פרחי .

בתערוכת ג’נבה 71′ הציגה אלפין הצרפתית מכונית ספורט חדשה, ה- A310. מכונית הספורט החדשה אמנם עשתה שימוש בשלדה הייחודית של קודמתה, ה- A110 הנהדרת, אך הציעה עיצוב מתקדם ומודרני בהרבה, הן חיצוני והן פנימי. המכונית החדשה נמכרה במקביל ל- A110 עד שנת 77′, ואז הפכה למכונית היחידה בהיצע אלפין. בסוף 75′ הוחלפו מנועי ה 4 בוכנות שהגיעו מהרנו 17 גורדיני והרנו 16TX במנוע V6 חדש לגמרי, פרי פיתוח משותף של פיג’ו, רנו ווולוו, שנועד לשמש את מכוניות הסאלון החדשות שלהן. מנוע ה- V6 שכונה PRV, ראשי התיבות של שמות היצרניות שפיתחו אותו, סיפק 150 כ”ס, שהביאו את המכונית הקלה להציע ביצועים מעולים, והפכו אותה למהירה באמת. למרות העליה הדי משמעותית במחיר המכונית, דווקא כשהוצג דגם ה- V6 החלו מכירות המכונית לעלות, והמפעל עבד בתפוקה מלאה. אחת הסיבות למחירה הגבוה יחסית, היה תהליך ההרכבה המסובך והמורכב, כך שעלות כח האדם הייתה די משמעותית במחירה הסופי של המכונית. אולם למרות ההצלחה היחסית, החליטו באלפיין על פיתוח יורשת מודרנית, שתתבסס עיצובית של ה- A310 אך תציע איכות חיים גבוהה יותר, ובעיקר תהפוך לזולה יותר לייצור. אחת ההחלטות החשבות שקיבלה אלפין, הייתה הארכת השלדה, על מנת להאריך את המכונית ולהופכה לגדולה יותר, הן על מנת שתהפוך למרווחת יותר והן על מנת לפנות לפלח שוק גבוה יותר מזה שפנתה אליו ה- A310 המצליחה. מבנה השלדה נותר זהה לזה שבדגם היוצא, ובעצם זהה לזה של האלפיין הראשונה שנוצרה עוד ב- 55′, ה- A106, אך היא הייתה ארוכה יותר, ובסיס הגלגלים התארך ב- 7 ס”מ. עיצוב המכונית החדשה נעשה על ידי אלפין עצמם, והאחראי עליו היה איוס ליגל הצרפתי. ליגל התבסס על קווי העיצוב של המכונית היוצאת, אך הפך אותה למודרנית בהרבה למראה. חלקה הקדמי שדמה לזה שבמכונית היוצאת היה דומה למדי, אך ארוך יותר. עיקר השינוי בוצע בחלקה האחורי. חלון הצד האחורי בעל המשפוע ההפוך, שהפך לסימן ההיכר של המכונית נותר, אך עתה הוא היה בעל זווית חדה יותר. את מקום לוח הפיברגלאס מאחורי החלון האחורי תפסה שמשה נוספת, שנמשכה עד סוף המכונית, מה שהקנה לחלקה האחורי קו מותניים גבוה יותר משל חלקה הקדמי. גם זנבה זכה לעיצוב מחודש, וכלל פנסים אחוריים רחבים וחדשים, ודלת אחורית מזכוכית שהיתה למעשה מכסה המנוע. פועל יוצא של עיצובה המחודש היה מקדם גרר חסר תקדים עד אותה העת – 0.28 CD, נדיר מאד עבור מכונית ספורט. אולם לא רק העיצוב היה מתקדם בהרבה, אלא גם תהליך הרכבת המכונית. הפעם הוחלט על שימוש בחומרים פלסטיים נוספים, ולא רק פיברגלאס, על מנת לקצר את תהליך ההרכבה. גם תהליך ההרכבה היה מעניין – כל חלקי המרכב חוברו לשלדה בתהליך מיוחד שכלל שימוש בדבקים מיוחדים וחזקים במיוחד, ולאר סיום תהליך ההרכבה, נקשרה המכונית ברצועות מיוחדות, ונותרה קשורה למשך 24 שעות ! גם תא הנוסעים עבר שינוי משמעותי, וזכה לעיצוב חדש לגמרי, מודרני ויוקרתי בהרבה מזה של קודמו. כמו בדגם היוצא, אלפין שמו דגש רב על רמת גימור גבוהה, והפעם גם על רמת איבזור גבוהה. לוח המחוונים עוצב מחדש וכלל לוח שעונים שכלל מדי מהירות וסל”ד שמוקמו מול הנהג, ואילו שאר המחוונים מוקמו משמאל לגלגל ההגה. הקונסולה המרכזית הכילה מערכת קול משוכללת מתוצרת פיוניר היפנית שהייתה ציוד תקני, כמו גם מזגן אוויר. חלונות ומראות חשמליות הפכו אף הן לציוד תקני, כשכל האיבזור החשמלי הגיע ממכוניות רנו. מכאנית, הייתה המכונית החדשה די דומה לקודמתה, למעט שינוי בקו המנועים – המנוע הבסיסי היה בנפח 2.9 וסיפק 158 כ”ס, על ידי שימוש בהזרקת דלק אלקטרונית. אל מנוע ה 2.9 נוסף מנוע חדש, מוגדש טורבו. המנוע החדש בנפח 2.5 הגיע מגירסת הטורבו של הרנו 25, וסיפק 197 כ”ס וגמישות גבוהה בהרבה מזה של המנוע האטמוספרי. הספק המנוע הועבר אל תיבת הילוכים בת 5 מהירויות, והכח הועבר אל הגלגלים האחוריים כמובן. מערכת המיתלים נותרה דומה לזו שבדגם היוצא, והשינוי העיקרי היה הוספת הגה כח כציוד תקני. מסרק ההגה הגיע מהרנו 25, והיה בעל יחס העברה קצר למדי – 2.75 סיבובים מנעילה לנעילה. המכונית החדשה שכונתה אלפין GTA הוצגה בנובמבר 84′ והחלה להימכר כשנת הדגם 85′. בניגוד למקובל באלפיין עד אותה העת, הפעם לא יוצרו המכונית החדשה וקודמתה במקביל – ה GTA החדשה החליפה אותה. למרות העליה הדי משמעותית במשקל, כ 300 ק”ג, שנבעו מהאיבזור העשיר והשלדה המאסיבית בהרבה, ביצועיה נותרו מצויינים, וגירסת הטורבו הציעה ביצועים מעולים – מהירות מירבית של 250 קמ”ש ותאוצה מ 0-100 קמ”ש תוך 7 שניות. העליה במשקל היתה שווה בין חלקה הקדמי והאחורי, כך שחלוקת המשקל המקורית לא נפגעה, ויחד עם הגלגלים הגדולים שעטו צמיגים רחבים , הציעה המכונית התנהגות כביש מעולה, והיתה מהנה מאד לנהיגה. תא הנוסעים המהודר והמגומר היטב תרם לאיכות החיים הגבוהה, והמכונית היתה נעימה מאד לשימוש יום יומי. עקב האכילס שלה היה מחירה הגבוה שהעמיד אותה לתחרות ישירה מול הפורשה 911, שהציעה מוניטין שלא היה למכונית הצרפתית, שזוהתה עם רנו העממית. בשנת 86′ החלה להימכר המכונית בבריטניה, אך לא נקראה אלפין, בשל זהות שימוש עם מותג בריטי, ולכן כונתה רנו GTA. בשנת 87′ קיבלה המכונית ממיר קטליטי, מה שאיפשר לה להמכר בכל השווקים האירופאיים. בניגוד לקודמתה, ה GTA, על אף שהיתה טובה לעןי שיעור מקודמתה, מכירותיה היו נמוכות מאד. אלפין הוסיפה ב 88′ מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה, ושיפרה עוד את רמת האיבזור. בתחילת שנת 90′ הוסיפה אלפין גירסה שכונתה לה מנס. גירסה זו הציעה צבע כחול מטאלי עמוק, ספויילרים וחישוקי גלגלים ייחודיים. הספק המנוע עלה ל- 210 כ”ס, והביצועים המעולים שופרו עוד. בשנת 91′ הוחלפה ה- GTA במכונית חדשה, שלא ה-יתה אלא מתיחת פנים למכונית היוצאת. המכונית המחודשת שכונתה A610 היתה דומה חיצונית לדגם היוצא, אך כללה שימוש בפנסים קדמיים נפתחים וחישוקי גלגלים שונים. באותה העת נמכרה אלפין לרנו, והמכונית נשאה בחזיתה סמל רנו, וכונתה רנו-אלפין. השינוי העיקרי היה התקנת מנוע גדול יותר בנפח 3.0, שהחליף את מנועי ה- 2.9 האטמוספרי של קודמתה וה- 2.5 המוגדש. המנוע החדש פותח על ידי סיטרואן ופיג’ו על מנת שישמש את ה- XM וה- 605 החדשות. פיג’ו וסיטרואן שיפרו מאד את המנוע, והפכו אותו לנעים בהרבה. הפעם המכונית הוצעה בגרסה מוגדשת בלבד, וסיפקה 250 כ”ס. העלאת ההספק שיפרה עוד את הביצועים, והעלתה את מהירותה המירבית ל- 265 קמ”ש, ואילו תאוצתה מ 0-100 קמ”ש התבצעה תוך 5.7 שניות. למרות שבגירסה זו הגיעה המכונית לבשלות מלאה, מכירותיה היו נמוכות מאד, עד כדי חוסר כדאיות כלכלית. בין השנים 91′ ל- 93′ נמכרו 700 מכוניות בלבד, כשבשנותיה האחורנות נמכרו 80 מכוניות בלבד. בשנת 95′ ירדה ה A610 האחורנה מפסי הייצור, וחתמה פרק ארוך ומפואר בתולדות תעשיית הרכב הצרפתית. עם הפסקת ייצורה, חדלה אלפין לייצר מכוניות עצמאיות, והמפעל הוסב לייצור דגמי הספורט של רנו. ה- GTA וה- A610 הביאו את התפיסה של אלפיין – מנוע אחורי ומרכב פיברגלאס קל – לבשלות מלאה, והן היו מכוניות ספורט נהדרות בכל קנה מידה, שבנוסף לכך שהיו מהירות מאד ומתנהגות נהדר, היו נוחות מאד וקלות לשימוש יום יומי.

 

אין תגיות

325 סך צפיות 2 היום

  

מס' מודעה: 6615b103dbea749b

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים