ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

אופל רקורד Opel Rekord A

  • פורסם: 26/08/2017 10:21
  • : 922 ימים, 11 שעות
אופל רקורד Opel Rekord A - תמונה 1

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 1953 הציגה אופל, השלוחה הגרמנית של ג’נרל מוטורס (GM) האמריקאית, את האולימפיה-רקורד. האולימפיה-רקורד הייתה המכונית הראשונה של אופל שהוצגה לאחר מלחמת העולם השנייה ועיצובה נגזר מאותו קשר בין אופל ל-GM האמריקאית. האלימיפיה-רקורד נראתה כמכונית אמריקאית מוקטנת והקשר העיצובי הנ”ל עתיד היה ללוות את סדרת הרקורד עד שנת 1973. בניגוד ליצרנים אירופאיים רבים, שלאחר מלחמת העולם השנייה הציעו מכוניות קטנטנות וזולות, אופל פנו לפלח שוק גבוה בהרבה והציעו מכונית משפחתית בגודל מלא.
למרות שהייתה מכונית יקרה יחסית, בוודאי בהשוואה למכוניות הבועה שהיו נפוצות אז, היא זכתה להצלחה מכובדת בהחלט.
הצלחה זו ליוותה אותה גם בדגם הבא, שנקרא אולימפיה-רקורד P1, בשל מבנה השמשה הקדמית הפנורמית, שהיה נפוץ מאוד במכוניות אמריקאיות בנות תקופתה. ה-P1 נראתה ממש כמכונית אמריקאית מוקטנת והציעה מנוע גדול יותר בנפח 1.7 ליטר לצד אבזור רב יותר.
עם תום ייצורה ב-1960 המכירות חצו את קוו המיליון מכוניות וכך הפכה האולימפיה-רקורד למכונית המשפחתית הנמכרת ביותר בגרמניה באותה העת.
אופל זיהו נכון את מגמות השוק, ולא התפתו לייצר מכוניות קטנות בהן שולי הרווח היו נמוכים, אלא התמקדו במכוניות משפחתיות ומכוניות סאלון כדוגמת הקאפיטן והאדמירל.
בשנת 1960 הוצגה האולימפיה-רקורד P2 שהציעה עיצוב מודרני יותר, מנועים חזקים יותר ותיבת הילוכים בת 4 הילוכים, מה שנחשב לחידוש במונחי אותם ימים.
בשנת 1963 נפרדו דרכי האולימפיה והרקורד, וכל אחת מהן הפכה למכונית עצמאית.
האולימפיה יועדה להיות משפחתית קטנה ואילו הרקורד גדולה יותר, שתפנה לפלחי שוק גבוהים יותר.
כשנה לפני כן, ב-1962, הציגה אופל את הקאדט הקטנה, שהחייתה שם של מכונית אופל משנות ה-30.
הקאדט והאולימפיה השלימו עבור אופל קו מוצרים שלם ואטרקטיבי, וכעת היה לאופל ייצוג ברוב פלחי השוק הרלוונטיים.
ב-1963 הוצגה הרקורד A, שכמו קודמותיה עוצבה בסגנון אמריקאי, הן פנימי והן חיצוני.
רק שהפעם יישרה אופל קו עם אחיותיה האמריקאיות לבית GM, ונראתה דומה להן מאד, הן חיצונית והן פנימית.
מד המהירות שלה היה רוחבי, ופעל מעניין – עד 40 קמ”ש חץ המהירות היה בצבע ירוק, מ 40 קמ”ש ועד 100 בצבע כתום, ומ 100 קמ”ש ואילך – בצבע אדום.
הרקורד A הציעה צמיחה משמעותית בגודלה החיצוני, ולא בלי סיבה.
באותה העת, תחילת שנות ה 60′ גם החטיבה הגרמנית של פורד חוותה צמיחה מהמירה ומכירות מצויינות של הטאונוס, שדגמיה התחרו ישירות בדגמי אופל.
העליה המהירה ברמת החיים הביאה לגידול משמעותי בגודלן הפיזי של המכוניות, ולכן הרקורד A היתה גדולה בהרבה מה P2.
אורכה היה 4.51 מטר ובסיס הגלגלים עמד על נתון מכובד של 2.64 מטר, מה שהעיד על מרחב פנימי הולם.
כמו קודמותיה, גם הרקורד החדשה הציעה נגוון תצורות מרכב – 2 ו 4 דלתות וגרסת סטיישן בת 3 דלתות עם חלונות ומושב אחורי ובלעדיהם ( PANEL VAN ).
בנוסף, הוצגה גם גרסת קופה נאה עם קורה אחורית שונה.
חברת קרל דוייטש שהתמחתה בהפיכת מכוניות אופל לפתוחות, הציעה ב 65′ גירסה פתוחה למכונית, נאה למראה.
מכאנית, התבססה המכונית עד קודמותיה – מנועי 1.5 ו 1.7 עם 55 ו 60 כ”ס בהתאמה, בעלי גל זיזים תחתון, ולהם נוסף מנוע ה 1.7 עם יחס דחיסה גבוה יותר שסיפק 75 כ”ס.
אליהם נוסף מנוע 6 בוכנות בנפח 2.6 שנלקח מהאדמירל, שסיפק 100 כ”ס, מה שהביא את המכונית למהירות מירבית של 168 קמ”ש.
דגם ה 6 בוכנות יוצר כדי להציע תשובה הולמת לפורד טאונוס 20M שהוצגה ב 64′.
מערכת המיתלים היתה פשוטה – עצמות עצה כפולות מלפנים וסרן חי תלוי על קפיצי עלים מאחור.
גם מערכת הבלמים היתה פשוטה ובסיסית, וכללה 4 בלמי תוף ומשאבה מרכזית בודדת.
רק בדגם ה 2.6 היו בלמי דיסק מלפנים ומגבר בלם.
כמו ברוב הגרמניות בנות זמנה, גם ברקורד היתה מערכת חשמל שהתבססה על מצבר 6V ודינאמו.
כמו קודמותיה, גם הרקורד A זכתה להצלחה גדולה, ועד מהרה הפכה למכונית המשפחתית הנמכרת ביותר בגרמניה, אולם הפורד טאונוס ניהלה עימה קרב עיקש על רשות הטבלה.
באותה שנה בה הוצגה, 63′, הוצגה בגרמניה הב.מ.וו 1500 שכונתה “הסדרה החדשה”, וגם זו נמכרה היטב, ולראשונה מצאה עצמה אופל בתחרות עזה.
למרות שהיתה מכונית אמינה מאד וקלה לתחזוקה, מיכלליה המיושנים החלו להיות בעוכריה, ולכן ב 66′ הוחלפה ברקורד B.
הרקורד A תזכר כמכונית טובה לזמנה, נאה, מרווחת אמינה ופשוטה לתחזוקה, ובנוסף תומחרה נכון, ולכן זכתה להצלחה גדולה.

אין תגיות

225 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 92759a1216f5c190

כתוב תגובה

עליך להתחבר כדי להגיב.

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים