ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

אופל אסקונה Ascona C

  • פורסם: 19/07/2017 21:23
  • : 581 ימים, 9 שעות
אופל אסקונה Ascona  C - תמונה 1

פירוט

מאת : חן פרחי .

סוף שנות ה 70′ מצאו את קונצרן GM במצב קשה; משבר האנרגיה של 73′ היכה בהם קשות, והמתחרות מיפן עשו שמות לתוצרתם במכירות.
קרן האור היחידה שלהם היו החטיבות האירופאיות, ווקסהול הבריטית ואופל הגרמנית.
שתי החברות מכרו היטב במדינותיהם, אך היו מודעות היטב לעובדה שההיצע שלהן היה מיושן למדי, למרות שפנו לקהל השמרן ביותר.
לכן החליטו באופל על פיתוח מכונית קומפקטית חדשה שתחליף את הקאדט המיושנת בעלת ההנעה האחורית.
כמובן שזה היה כרוך בקרב לא פשוט מול קונצרן האם בארה”ב, למען השגת תקציבי פיתוח, מאחר ואופל היו חייבים להתחיל את תכנון המכונית מדף חלק.
תקציב הפיתוח הנדיב אושר, בתנאי אחד – סגירת מחלקת הפיתוח העצמאית בווקסהול והאחדת דגמים מלאה עם אופל הגרמנית.
לאחר שנענו לתנאי זה, החלו לתכנן מכונית קומפקטית חדשה לגמרי שאמורה היתה להתחרות בפולקסווגן גולף המצליחה.
בשנת 80′ הוצגה הקאדט D, קומפקטית עם 2 או 5 דלתות וסטיישן, בעלת עיצוב מודרני, מנועים חדשים ומודרניים בעלי גל זיזים עליון ושסתומים הידראוליים, ולראשונה באופל הנעה קדמית.
הקאדט זכתה להצלחה גדולה למן היום בו הוצגה, והפכה למתחרה ראשונה במעלה לגולף בגרמניה.
המכונית החדשה הציעה ביצועים טובים, התנהגות כביש מצויינת ושימושיות מעולה, ששולבה בתחזוקה פשוטה ותמחור נכון.
הצלחתה שחררה אנחת רווחה מאנשי אופל ו GM בארה”ב, ואיפשרה לאופל לפתח את הדגמים הבאים בלא שיזדקקו למסעות תחנונים אצל הבוסים בארה”ב.
הבאה בתור להחלפה לאחר הקאדט, היתה האסקונה B, מכונית משפחתית בינונית, בעלת הנעה אחורית ומפרט שמרני ביותר, כיאה לאופל של שנות ה 70′.
למרות שהמכירות היו טובות למדי, הוחלט על החלפתה, כשהפעם היה לאמריקאים אינטרס ברור – שברולט נזקקה למחליפה למונזה העתיקה בעלת הנעה אחורית, שהחליפה את הווגה הכושלת.
לכן אישרו עד מהרה תקציבי פיתוח, והפרוייקט יצא לדרך.
וגם הפעם היה תנאי אמריקאי – כמו בקאדט, גם במחליפת האסקונה יעשה שימוש במפלגים ומאיידים תוצרת ארה”ב.
המכונית החדשה שמרה על שמה, אסקונה, אך הפעם הציעה עיצוב מודרני, ולראשונה שאופל שתי אפשרויות מרכב – 2 או 4 דלתות, ומרכב האצ’בק נאה עם 5 דלתות.
גם עיצוב הפנים נראה נאה ומודרני, שהגרסה היוקרתית ביותר, הברלינה, צויידה בלוח מחוונים מפורט וריפוד מהודר.
מכאנית, התבססה האסקונה החדשה על מיכללי הקאדט, למעט מנוע ה 1.2 שלא הוצע בה.
מנוע ה 1.3 הציע 60 כ”ס בגרסה בעלת מאייד סולקס בודד ויחס דחיסה נמוך, ו 75 כ”ס בגרסה בעלת מאייד וורג’ט כפול ויחס דחיסה גבוה.
מנוע ה 1.6 הציע 75 כ”ס בגרסתו החלשה ו 90 כ”ס בחזקה יותר.
תיבת ההילוכים היתה בעלת 4 או 5 הילוכים או אוטומטית תוצרת ארה”ב, 3 הילוכים.
האסקונה החדשה הוצגה בסוף 81′, וכמו הקאדט שהוצגה שנתיים לפניה, זכתה אף היא להצלחה גדולה, והפכה את אופל לאחד היצרנים המצליחים ביותר באירופה בתחילת שנות ה 80′.
כשנה לאחר הצגתה, סוף 82′, נוסף מנוע גדול יותר, 1.8 מוזרק עם 115 כ”ס ומנוע דיזל 1.6 עם 55 כ”ס.
למרות, ואולי בשל העובדה שהיתה בעלת מראה שמרני, משכה אליה לקוחות רבים שנרתעו מעיצובה החדשני של הפורד סיירה, והפכה לרבת מכר בריטניה.
ב 84′ עברה האסקונה לראשונה מתיחת פנים שנגעה לחזית ואחורי המכונית, שכעת נראו מודרניים יותר.
גם רמות הגימור שודרגו, וגרסאות ה GLS וה CD הציעו ציוד תקני עשיר ורמת גימור גבוהה.
הספק מנוע ה 1.6 הופחת כמעה ל 82 כ”ס, אך הגמישות שופרה.
נוספה גירסה בעלת מנוע 2.0 שהיתה אמורה להיות הספורטיבית בהיצע – ה SRI עם 130 כ”ס, שהציעה ביצועים מצויינים.
בסוף 88′ הופסק ייצור האסקונה, והיא הוחלפה בווקטרה החדשה, שהיתה הסנונית הראשונה בגל הדגמים החדש של אופל.
האסקונה תזכר כמכונית טובה לזמנה, נאה ומודרנית, בעלת ביצועים טובים למדי, שימושיות טובה ואמינות גבוהה.
ומה GM ארה”ב עשתה בפלטפורמת האסקונה ?
פיתחה ממנה את השברולט קוואליר, זו שמוכרת לנו כפונטיאק סאנבירד.

אין תגיות

236 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 64596fa3a808bb7

כתוב תגובה

עליך להתחבר כדי להגיב.

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים