ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

אוסטין Austin A30 \ A35

  • פורסם: 25/04/2019 13:01
  • : 2973 ימים, 21 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

סוף שנות ה- 40′ אופיינו בהתאוששות כלכלית מהירה מאוד ממוראות מלחמת העולם השניה, וגם בריטניה חוותה התאוששות מהירה. פועל יוצא של התאוששות זו היה ביקוש הולך וגובר למכוניות פרטיות, שהחליפו בהדרגה את האופנועים עם צינת צד, סירה בכינויה העממי. בשנת 48′ הציג מוריס את המינור, מכונית משפחתית קטנה, עגלגלה ומודרני בעיצובה. עיצובה הנאה, מיכלליה הפשוטים ובעיקר תמחורה הנוח, הפכו אותה להצלחה מסחרית גדולה. המינור התאימה מאוד לתנאי השוק הבריטי, ובנוסף הפגינה צריכת דלק נמוכה ואמינות גבוהה. מעט לאחר הצגתה הוחלט לכנס מותגי רכב רבים תחת כנפי חברה אחת, וזו הוקמה בשנת  51′ וכונתה BMC. גם אוסטין, שפנתה לפלחי שוק גבוהים מאלו שפנתה אליה מוריס, הייתה חלק מקונצרן ענק זה שחלש על מותגי רכב רבים. אוסטין החלה בשנת 49′ בתכנון מכונית משפחתית קטנה שהייתה אמורה להתחרות בהצלחת המוריס מינור. מעצבי החברה עיצבו מכונית בסגנון דומה לזה של המוריס מינור, וגם כאן הקו העגלגל שלט, אם כי המכוניות נראו שונות זו מזו, ובנוסף המכונית החדשה מבית אוסטין היתה מעט קטנה יותר. המכונית החדשה תוכננה להיות משווקות בגירסת 2 או 4 דלתות, סטיישן 3 דלתות וגירסה מסחרית. בניגוד לכל מכוניות החברה עד אותה העת, שהיו בעלות שלדה נפרדת, המכונית החדשה תוכננה להיות בעלת מרכב אחוד, הן בשל הרצון לשמור על משקל נמוך והן על מנת להוזיל את עלויות הייצור. עיצובה הפנימי היה פשוט ותכליתי, ורמת הגימור והאיבזור היו מינימאליות ביותר. מאחר והמכונית תוכננה בזמן שנוצר הקונצרן החדש, עשו שימוש באוסטין שימוש במנוע ה- 803 סמ”ק של המוריס מינור. המנוע בעל גל הזיזים התחתון סיפק בסיוע מאייד זניט קטן 28 כ”ס צנועים למדי. תיבת ההילוכים הייתה בת 4 מהירויות, כשההילוך הראשון לא היה סינכרוני. מערכת המיתלים הייתה פשוטה למדי וכללה עצם עצה בודדת מלפנים וסרן אחורי חי שנתמך על ידי קפיצי עלים אורכיים. מערכת הבלמים הייתה הידראולית וכללה 4 בלמי תוף ומשאבה מרכזית בודדת. בעוד שבלמי התוף הקדמיים כללו משאבות אופן בכל גלגל, עבור גלגליה האחוריים הותקנה משאבת אופן מרכזית וזו שלחה זרועות שהפעילו את סנדלי הבילום. מערכת ההיגוי הייתה בשיטת התיבה והתפוחים, בניגוד להגה המסרק ומוט משונן של המוריס מינור. המכונית שכונתה אוסטין A30 או אוסטין 7 הוצגה בשנת 51′, מיד לאחר הקמת BMC ולמעשה התחרתה באותו פלח השוק של המוריס מינור. למרות התחרות הפנימית, שניהן נמכרו מצויין והשלימו זו את זו. קהל הלקוחות אהב את עיצובה של המכונית, ביצועיה הסבירים, קלות הנהיגה, קלות התחזוקה והאמינות הטובה. מכירות כל קשת הדגמים היו טובות, שלא על חשבון מכירות המוריס מינור. ייצור המכונית נמשך עד שנת 56′, ואז הוחלפה באוסטין A35. למעשה מדובר היה במכוניות כמעט זהות, למעט שמשה אחורית גדולה יותר בחדשה ופנסי איתות חשמליים. קוטר הגלגלים עלה ל- 13 אינץ’ וגם השבכה הקדמית שונתה. המראה הכללי היה מודרני יותר ונאה יותר. מנוע גדול יותר בנפח 948 סמ”ק החליף את מנוע ה- 803 סמ”ק, וזה סיפק 34 כ”ס וגמישות עדיפה. יחס ההעברה הסופי הוארך לטובת מהירות מירבית גבוהה יותר ושיוט שקט יותר. כקודמתה, ה- A30, ה- A35 הוצעה בגירסאות 2 או 4 דלתות, סטיישן שימושית או מסחרית קלה ואטומה. המכונית השתתפה במירוצים רבים ואף זכתה לנצחונות לא מעטים, מה ששידרג את מעמדה ומעמד החברה. בשנת 59′ הוחלפה ה- A35 ב- A40 המודרנית יותר, אך גירסאות הסטיישן והמסחרית נותרו בייצור. בשנת 62′ הופסק ייצור גרסת הסטיישן ואילו המסחרית קיבלה מנוע גדול יותר בנפח 1.1 שסיפק 55 כ”ס. ייצור גירסתה המסחרית נמשך עד שנת 68′, למרות שהייתה מיושנת להחריד. האוסטין A30 ו- A35 ייזכרו כמכונית משפחתיות קטנות מוצלחות וטובות עבור זמנן – עיצובן היה נאה למדי, המיכללים המכאניים היו פשוטים ואמינים וצריכת הדלק הייתה נמוכה. נקודת התורפה העיקרית של המכונית היו בלמיה האחוריים שנזקקו לכיוונים תכופים, בשל המבנה הבלתי שגרתי שלהם, והמרווח הפנימי המצומצם.

אין תגיות

26 סך צפיות 2 היום

  

מס' מודעה: 7615cc1848d9e17e

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים