ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

אודי Audi 60/75/90

  • פורסם: 01/01/2019 20:33
  • : 922 ימים, 12 שעות

פירוט

מאת : חן פרחי .

בשנת 63′ הציגה ד.ק.וו הגרמנית, שהייתה אחת מחטיבות אוטו יוניון, יחד עם הורך, אודי וונדרבר, מכונית חדשה – ה- F102. עבור ד.קוו היה מדובר במכונית משמעותית מאוד, שהייתה אמורה להתחרות בהצלחת האופל רקורד והפורד טאונוס, שהיו המכוניות המשפחתיות הנמכרות ביותר בגרמניה באותה העת. אוטו יוניון, שבאותה העת נשלטה על ידי דיימלר בנץ, השקיעה סכומי כסף גדולים בפיתוח המכונית, מה שהביא אותה לקצה יכולתה הכלכלית. המכונית החדשה שכאמור כונתה F102, הציעה עיצוב מודרני ונאה שהיה רחוק מעיצוביה המיושנים, בסיס גלגלים ארוך יחסית שאמור היה להקנות מרווח פנימי הולם ושטח שמשות גדול יחסית. כמו כל מכונית מבית ד.ק.וו, גם ה- F102 הייתה בעלת הנעה קדמית, אך הציעה מבנה מכאני מתקדם, ובוודאי מתקדם בהרבה מזה של הפורד והאופל השמרניות. המכונית החדשה צויידה בבלמי דיסק קדמיים שהיו צמודים ליציאה מהדיפרנציאל, הגה בשיטת מסרק ומוט משונן ומערכת מיתלים מתקדמת יחסית שכללה מוטות טורסן קדמיים ואחוריים. משיקולי תקציב, בחרו ד.ק.וו לעשות שימוש במנוע ה- 3 בוכנות הדו פעימתי המוכר שלה, שעל אף נפחו הצנוע יחסית, 1,185 סמ”ק, פיתח הספק מכובד למדי של 60 כ”ס, שהביאו את המכונית למהירות מירבית של 135 קמ”ש. הד.ק.וו החדשה הוצגה בתערוכת פרנקפורט 63′ ונמכרה כשנת הדגם 64′. אולם למרות העיצוב הנאה והמפרט הטכני המתקדם, כשלה המכונית במכירות, בעיקר בשל מנועה הרועש שדרש תדלוק בתערובת של בנזין ושמן ותג מחיר גבוה מידי, פועל יוצא של עלויות הפיתוח הגבוהות. כבר לאחר שנה הבינו בדיימלר בנץ, בעלת המניות העיקרית באוטו אוניון, שהמכונית כשלה מסחרית, והציעו את אוטו יוניון למכירה. הרוכשת הייתה פולקסווגן הגרמנית שרכשה, מלבד המכונית הכושלת, מפעל הרכבה מודרני ומתקדם יחסית בעיר אינגולשטט. בנוסף, רכשו פולקסווגן מאוטו אוניון סקיצות עיצוב ראשוניות של מכונית משפחתית-סאלון גדולה למדי שאמורה הייתה לראות אור בסוף שנות ה- 60′. פולקסווגן, מיד לאחר רכישתה של אוטו אוניון, החליטו, משיקולי תדמית, לבטל את המותג ד.ק.וו שזוהה עם מכוניות מיושנות בעלות מנועים דו פעימתיים. לכן הוחלט להשיב לחיים מותג עבר, יוקרתי למדי – אודי. מאחר וה- F102 היתה המכונית היחידה בהיצע אוטו אוניון, החליטו האודי לטפל בנקודת התורפה העיקרית והבולטת של המכונית – מנוע ה 2 פעימות. כשרכשו פולקסווגן את אוטו יוניון, קיבלו כחלק מהחבילה מנוע חדש בנפח 1,697 סמ”ק, 4 בוכנות שפותח על ידי דיימלר בנץ. המנוע החדש היה בעל גל זיזים תחתון ותאי שריפה חצי כדוריים יעילים מאד. המנוע היה בעל יחס דחיסה גבוה מאד וחריג עבור זמנו, מה שהביא לניצולת גבוהה. מאחר והמנוע החדש היה ארוך בהרבה ממנוע ה- 3 בוכנות המקורי, לא נותר מקום למצנן המנוע בקדמת תא המנוע, ולכן זה הוצג באלכסון לצידו של המנוע. מאוורר המצנן הופעל על ידי רצועה ארוכה. שאר המיכללים המכאניים נותרו כשהיו, מאחר והיו טובים מאד. המכונית המחודשת, שההבדל החיצוני העיקרי בינה לבין קודמתה היו פנסי חזית חדשים ומעוצבים, הוצגה בשנת 65′ והייתה למעשה האודי הראשונה מזה שנים ארוכות. המכונית כונתה אודי 72, כמספר כוחות הסוס שפיתח המנוע החדש. בנוסף, קיבלה המכונית מערכת חשמל של 12V, נדיר למדי עבור מכונית גרמנית באותה העת, מאחר ורובן עדיין עשו שימוש ב- V6. בניגוד לכישלון המכונית עליה התבססה, הד.ק.וו F102, תחת כנפי אודי, ועם המנוע החדש זכתה המכונית להצלחה נאה בהחלט. ביצועיה היו טובים – מהירותה המירבית עמדה על 148 קמ”ש ואילו התאוצה מ 0-100 קמ”ש ארכה 14.4 שניות. בשל הנעתה הקדמית, גם התנהגות הכביש היתה טובה ובטוחה וגם נוחות הנסיעה היתה טובה למדי. לפחות בתחום הדינאמי הייתה האודי החדשה עדיפה בהרבה על האופל רקורד והפורד טאונוס. בשנת 68′ עלה עוד הספקו של המנוע, ל- 80 כ”ס, והביצועים שופרו עוד. בשנת 69′ הוצגו זוג גרסאות קצה – האודי 60 שהציעה מנוע קטן יותר בנפח 1.5 שסיפק 60 כ”ס והאודי 90 שצויידה במנוע גדול יותר בנפח 1,760 סמ”ק ששימש גם את ה 100 החדשה שהוצגה ב 68′. גרסת ה 60, שהוצעה גם במרכב סטיישן בעל 3 דלתות הציעה ביצועים צנועים למדי, אך זכתה להקלות במיסוי ואילו גרסת ה 90 הציעה ביצועים טובים מאוד – מהירותה המירבית עמדה על 163 קמ”ש ואילו תאוצתה מ 0-100 קמ,ש ארכה 12.2 שניות. גרסה זו נהנתה מרמת גימור גבוהה יחסית, ונועדה להתחרות בב.מ.וו 1500 שהוצגה בשנת 63′. מכירות כל קשת הדגמים היו טובות למדי, על אף שהיתה מכונית יקרה יחסית. בשל הצלחת המותג אודי, החליטו בפולקסווגן על פיתוח יורשת לאודי 60\80\90, וזו הוצגה בשנת 73′ וכונתה אודי 80, מכונית שפתחה עידן חדש עבור החברה הגרמנית. ייצור ה60\80\90 הופסק בסוף 72′ לאחר שנמכרו ממנה 417,000 מכוניות, מספר מכובד למדי. האודי 72 תיזכר כניסיון מוצלח להתאים מנוע חדש וטוב למכונית כושלת, ולכן תיזכר כמכונית מתקדמת לזמנה וטובה לזמנה. עיצובה היה נאה, ביצועיה היו טובים למדי וכך גם התנהגות הכביש שלה ונוחות הנסיעה. המרווח הפנימי היה טוב והמכונית הייתה שימושית מאוד.

אין תגיות

53 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 9995c2bb0d2588b9

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים