ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

סובארו ליאונה Subaru Leone MK2

  • פורסם: 27/09/2017 20:21
  • : 917 ימים, 15 שעות
סובארו ליאונה  Subaru Leone  MK2 - תמונה 1סובארו ליאונה  Subaru Leone  MK2 - תמונה 2סובארו ליאונה  Subaru Leone  MK2 - תמונה 3סובארו ליאונה  Subaru Leone  MK2 - תמונה 4סובארו ליאונה  Subaru Leone  MK2 - תמונה 5סובארו ליאונה  Subaru Leone  MK2 - תמונה 6סובארו ליאונה  Subaru Leone  MK2 - תמונה 7

פירוט

מאת : חן פרחי .

בסוף 71' הציגה סובארו היפנית מכונית חדשה – הליאונה, שהחליפה את ה FF1. בניגוד ל FF1 היתה בעלת מראה יפני טיפוסי, הליאונה נראתה הרבה יותר מערבית ומדרנית, הן חיצונית והן פנימית. גירסת ההנעה הכפולה שלה היתה הבלטת בהיצע, יחד עם גירסת הקופה הנאה. עיקר המכירות היו במדינות מושלגות, בהן היתה להנעה כפולה חשיבות גדולה, והמכונית הוכיחה עבירות יוצאת דופן עבור מכונית נוסעים. שתי מתיחות פנים שעברה הספיקו כדי לשמור על מעמדה, מה גם לגירסאות ההנעה הכפולה שלה לא היו מתחרות של ממש. סובארו, שהיתה (ועודנה) יצרן קטן הבינה שלא תישאר לבדה עוד זמן רב בגיזרת כפולות ההנעה, ולכן עליה לפתח יורשת שתנסה לפנות לפלחי שוק נוספים, כשפלח השוק העיקרי שאליו כיוונה סובארו, משפחתיות קטנות, היה מוזנח למדי על ידי היצרנים האירופאיים. לכן כבר בשנת 77' החלה בפיתוח היורשת, כשהדג הושם הפעם על עיצוב מודרני ועדכני, הן חיצוני והן פנימי, ומראה אירופאי מכובד ככל האפשר. משיקולי תקציב הוחלט על המשך שימוש במיכלליה של קודמתה, בעיקר בשל העובדה שהם היו טובים למדי והספיקו לצבור מוניטין אמינות מצויין. כהרגלם, סובארו עצמם עיצבו את המכונית, שהפעם נראתה מודרנית ומתקדמת, כשדגש הושם על הקניית מראה מכובד ויעילות אווירודינאמית גבוהה יותר משל קודמתה. שטח השמשות גדל בהרבה והפרופורציות היו מצויינות. גם פנים המכונית עוצב מחדש, וניתק כל קשר לקודמות היפני הטיפוסי, שכלל שלל תאים ומגירות. היורשת הציעה עיצוב פנים מודרני ונאה, לוח מחוונים נאה בעל שלל נוריות אזהרה שרוכזו במחוון שנראה כמו היטל על של המכונית, וכלל אפילו נורות התראה על דלתות פתוחות ואור בלם אחורי שרוף. מערכת האיוורור שודרגה וכללה הפעלה פניאומאטית למצבי המדפים. מכאנית, התבססה המכונית על קודמתה, כשגם הפעם המנוע העיקרי יועד להיות ה 1.6 שסיפק 70 כ"ס. מתחתיו הוצעה המכונית עם מנוע 1.3 שסיפק 60 כ"ס ומעליו ה 1.8 החדש, שהיה גדול יותר פיזית, שסיפק 82 כ"ס וביצועים טובים יחסית. תיבת ההילוכים הידנית היתה בת 4 או 5 מהירויות, או אוטומטית 3 הילוכים בדגמי ה 1.6 וה 1.8. כקודמתה, גם היורשת הוצעה במספר גרסאות מרכב – 4 דלתות, סטיישן וקופה יפיפיה שנקראה GFT כמובן. את דגמי ה 2 דלתות של קודמתה, החליפה גירסת 3 דלתות ייחודית שנקראה האצ'בק. מובן שכל הדגמים, למעט הקופה, הוצעו בגירסת ההנעה הכפולה, שהיתה הנשק העיקרי של המכונית. הדור השני של הליאונה הוצג במאי 79', וכקודמתה זכתה להצלחה בעיקר גירסת ההנעה הכפולה, למרות שגם מכירות גירסאות ההנעה הקדמית היו טובות בהחלט. בשנת 83' עברה הליאונה II מתיחת פנים קלה בה הוחלפו פגושי הכרום בפגושי פלסטיק מודרניים, וגירסת ה GLF המהודרת זכתה ללוח מחוונים מפורט בהרבה, כמו גם תוספת אופציונאלית של איבזור חשמלי מקיף – חלונות, נעילת דלתות ואפילו מראות, כמו גם רדיו סטריאופוני ומזגן מקורי.  דגמי ההנעה הכפולה המהודרים זכו לקבל לוח מחוונים דיגיטאלי נאה, שהוצע כאופצייה גם בגירסה המשפחתית. כשנה לפני כן, ב 82', הוצג הטנדר שהתבסס עליה, והציע אף הוא עיצוב נאה מאד ואפשרות להנעה כפולה עם מצב כח, שהיה קיים גם בשאר הגרסאות, שהפך אותה למכונית רבת יכולת בשטח טכני. המכירות היו טובות בהחלט, וענו על כל ציפיות אנשי סובארו, כשדגם אחד בלט במיוחד – ה 1.3 הידנית. במונחים עולמיים זו היתה מכונית זניחה למדי, אולם היא התקבלה בחום על ידי עמישראל שקנה אותה בהמוניה, בעיקר בשל מחיר זול שנבע מתקנות מיסוי שהיפלו לטובה מכוניות בעלות מנוע קטן מ 1.3, עיצוב נאה מאד, איבזור מכובד ומראה של מכונית גדולה בנוסף, הליאונה הספיקה לצבור מוניטין של מכונית אמינה להפליא ופשוטה לתחזוקה, מה שהפך אותה למבוקשת מאד כמשומשת. כ 60% (!) מדגמי ההנעה הקדמית נמכרו בישראל, שדגם ה 1.3 מחזיק באחוזים גבוהים אף יותר, הישג מדהים למכונית שנמכרה בשוק חופשי. הליאונה II תזכר כמכונית טובה למדי לזמנה- נאה מאד, גם במונחים אירופאיים, בעלת ביצועים והתנהגות כביש סבירים בהחלט, חסכונית בדלק ופשוטה מאד לתחזוקה. ברוב הפרמטרים היתה עדיפה על מרבית היפניות בנות דורה, וזה היה הישג לא מבוטל עבור חברה קטנה כסובארו.

אין תגיות

2045 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 83959cbdd752c452

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים