ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

סובארו ליאונה Subaru Leone MK1

  • פורסם: 27/09/2017 20:10
  • : 1318 ימים, 15 שעות
סובארו ליאונה  Subaru Leone  MK1 - תמונה 1סובארו ליאונה  Subaru Leone  MK1 - תמונה 2סובארו ליאונה  Subaru Leone  MK1 - תמונה 3סובארו ליאונה  Subaru Leone  MK1 - תמונה 4סובארו ליאונה  Subaru Leone  MK1 - תמונה 5סובארו ליאונה  Subaru Leone  MK1 - תמונה 6סובארו ליאונה  Subaru Leone  MK1 - תמונה 7סובארו ליאונה  Subaru Leone  MK1 - תמונה 8

פירוט

מאת : חן פרחי .

בסוף 65' הציגה סובארו היפנית שהיתה חטיבת המכוניות הפרטיות בקונצרן פוג'י הענק, מכונית חדשה לגמרי שנקראה סובארו 1000. ה 1000 היתה משפחתית קטנה בעיצוב יפני טיפוסי, הן חיצוני והן פנימי, אך היתה מכונית מתקדמת מאד טכנולוגית. ה 1000 היתה בעלת הנעה קדמית, לראשונה במכוניות יפניות בנות תקופתה. המכונית הונעה ע"י מנוע בוקסר, מנוע V4 אופקי, ומכאן נגזר שמו, עשוי אלומיניום כולו שסיפק 55 כ"ס, הספק מכובד עבור זמנו. גם מערכת הבלמים היתה מתקדמת וכללה תופים קדמיים שמוקמו סמוך לדיפרנציאל. ההגה היה בשיטת מסרק ומוט משונן, לראשונה במכונית יפנית בגודלה, והמיתלים היו נפרדים לכל ארבעת הגלגלים. ה 1000 זכתה להצלחה יפה בשוק היפני וגם בשווקי היצוא היא לא איכזבה, אם כי עיקר מכירותיה היו בשווקים מישניים – שוויץ, אוסטריה ומדינה קטנה במזרח התיכון – ישראל. גירסה מעניינת במיוחד היתה גירסת ההנעה הכפולה שהוצגה בסוף 71'. מאחר והמכונית היתה בעלת מנוע אורכי, ההסבה להנעה כפולה היתה פשוטה טכנית, והיתה אחת ממכוניות הנוסעים הראשונות בעלות הנעה כפולה. גירסת ההנעה הכפולה שהוכיחה יכולת שטח מפתיעה בהחלט הביאה את סובארו למסקנה שיש להם קלף מנצח ביד, והחשוב מכל – ייחוד. לכן בשנת 70' החלו בתכנון יורשת ה 1000\FF1. כקודמתה, המכונית החדשה עוצבה ע"י סובארו עצמם, והפעם נראתה מודרנית בהרבה ועדכנית. סימן ההיכר העיצובי הבולט שלה היה קו מותניים גבוה יחסית, מה שהקנה לה מראה של מעין מכונית קופה, אך משפחתית. עיצוב הפנים דמה לזה של ה FF1 היוצאת, וכלל מושבים בעלי משענות ראש מובנות הניתנים להטייה, ואבזור מכובד שכלל לוח מחוונים מפורט יחסית ומערכת איוורור יעילה. המכונית החדשה שנקראה ליאונה, הוצגה בסוף 71' בגירסאות מרכב שונות – 2 או 4 דלתות, סטיישן בת 5 דלתות וגירסת קופה יפה שנקראה GSR. השוני העיקרי מקודמתה היה מכאני – מנוע 1.4 במבנה בוקסר החליף את מנוע ה 1.3 של קודמתה, וההספק עלה ל 61 כ"ס וגם גמישותו שופרה. דגם הקופה, ה GSR עשה שימוש ביחס דחיסה גבוה מאד וזוג מאיידים כפולים שהורכבו בטור, ובעזרתם סיפק 93 כ"ס מכובדים מאד. מערכת המיתלים הקדמית עברה שינוי משמעותי, כשתמוכות מק'פרסון מודרניים החליפו את עצמות העצה של קודמתה. מערכת הבלמים הפכה להיות שגרתית, כשבדגמים הבסיסיים היו 4 תופים ואילו ב GSR דיסקים קדמיים ומגבר בלם. ההנעה היתה קדמית, אך מיד לאחר הצגתה הושקה גירסת ההנעה הכפולה, תחילת בגירסת הסטיישן השימושית ומעט מאוחר יותר גם בגירסת 4 הדלתות.  זו זכתה להצלחה מפתיעה בהחלט בארה"ב ובשוויץ. משבר האנרגיה שפרץ ב 73' שיחק לידי היצרנים היפניים, וגם סובארו הרוויחה ממנו. המכונית זכתה להצלחה במדינות מושלגות והיתה בעלת עבירות יוצאת דופן עבור מכונית נוסעים סטנדרטית, מבלי לפגוע בתכונותיה האחרות. גם גירסת הקופה, ה GSR  זכתה להצלחה, כשבניגוד למכוניות קופה אירופאיות כמו הפורד קאפרי או האופל מנטה שבגירסאות הבסיס שלהן הציעו ביצועים עלובים למדי, הציעה ה GSR ביצועים מצויינים ורמת איבזור טובה, כמו גם עיצוב מושך. בסוף 74' עברה הליאונה מתיחת פנים ראשונה, בה התווסף מנוע גדול יותר בנפח 1.6 שסיפק 70 כ"ס, ונוספה אופצייה לתיבה אוטומטית, 3 הילוכים, מפיתוח עצמי של סובארו, שהיתה בעלת פיקוד חשמלי. גם גירסאות המרכב שונו, ואת גירסת הקופה החליפה גירסת הארדטופ נאה חסרת קורה אמצעית, שקיבלה אף היא מנוע 1.6. גירסת הארדטופ כונתה GFT בגירסה הידנית שצויידה במנוע 1.6 בעל זוג מאיידים כפולים שסיפק 86 כ"ס או אוטומטית בעלת מאייד בודד שכונתה GF. באמצע שנת 77' עברה הליאונה, שבינתיים הספיקה לצבור מוניטין רב בזכות דגמי ההנעה הכפולה, מתיחת פנים נוספת, בה שונה העיצוב הפנימי והפך מודרני ונאה בהרבה והוצעה אפשרות למזגן מקורי. נוספה גירסת 1.2 עבור שווקים מוכי מס כדוגמת השוק היווני והפורטוגזי. הגירסה המהודרת שכונתה קאסטום קיבלה תיבת הילוכים בת 5 מהירויות וגימור פנימי מהודר. בסוף אותה שנה הוצג טנדר שהתבסס על הליאונה, והציע אף הוא הנעה כפולה, והיה למעשה הטנדר הקטן היחיד שהציע אפשרות להנעה כפולה. הטנדר זכה להצלחה גדולה בשוק האמריקאי ואפילו האוסטרלי והניו זילנדי. הליאונה דור ראשון יוצרה עד מאי 79' ואז הוחלפה במכונית חדשה, ואילו ייצור הטנדר נמשך עד סוף 81', כשבשנת 80' קיבל מנוע 1.8 חדש עם הספק של 82 כ"ס. הליאונה תזכר כמכונית טובה למדי עבור זמנה, שבלטה בעיקר בזכות ההנעה הכפולה הייחודית, וגירסת הקופה הנאה והמהירה.

אין תגיות

2257 סך צפיות 1 היום

  

מס' מודעה: 46759cbd98c450d2

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים