ברוכים הבאים, מבקר! [ הרשם | התחבר

פרסם

 

ב.מ.וו סדרה 7 דור שני B.M.W E32

  • פורסם: 06/12/2017 22:29
  • : 988 ימים, 12 שעות
ב.מ.וו סדרה 7 דור שני B.M.W  E32 - תמונה 1ב.מ.וו סדרה 7 דור שני B.M.W  E32 - תמונה 2ב.מ.וו סדרה 7 דור שני B.M.W  E32 - תמונה 3ב.מ.וו סדרה 7 דור שני B.M.W  E32 - תמונה 4ב.מ.וו סדרה 7 דור שני B.M.W  E32 - תמונה 5ב.מ.וו סדרה 7 דור שני B.M.W  E32 - תמונה 6ב.מ.וו סדרה 7 דור שני B.M.W  E32 - תמונה 7ב.מ.וו סדרה 7 דור שני B.M.W  E32 - תמונה 8

פירוט

מאת : חן פרחי.

 

בשנת 77' הציגה ב.מ.וו מכונית סאלון חדשה, ה- E23 שכונתה רשמית סדרה 7. דגמי סדרה 7 החליפו את ה- 2500\2800\3000 שהיתה מכונית הסאלון הראשונה של ב.מ.וו בעידן המודרני. ה- E3 זכתה להצלחה נאה, בעיקר בשל עיצוב מודרני ונאה, ביצועים מצויינים והתנהגות כביש מהנה אך בוגדנית במגבלות האחיזה. בשנת 73' הציגה מרצדס את הדור השני של דגמי סדרה S. זו היתה מכונית מרשימה מאד, מצויידת היטב ובעלת ביצועים טובים, שהביאה את מרצדס לשורה הראשונה של יצרניות הרכב בעולם. הצלחתה של ה- S החדשה באה במידה רבה על חשבונה של הב.מ.וו E3, ולכן הוחלט בב.מ.וו לפתח לה יורשת. היורשת שכונתה סדרה 7 הציעה עיצוב שחלק קווים דומים לאלו של ה- E3, אך נראתה מודרנית בהרבה. אולם השיפור המשמעותי באמת היה בתא הנוסעים, שהפך ממיושן ובעל הנדסת אנוש בינונית, למודרני, נאה ומאובזר היטב. ההצלחה לא איחרה להגיע, ודגמי סדרה 7 הפכו למתחרה ראשונה במעלה לדגמי סדרה S של מרצדס, תוך שהם פונים לקהל צעיר יותר שחיפש גם את הצד הספורטיבי. תגובתה של מרצדס לא איחרה להגיע, ובתערוכת פרנקפורט 79' הוצג הדור השלישי של דגמי סדרת S. הדור השלישי שכונה W126 הציע עיצוב אלגנטי מאד, תא נוסעים נאה ומאובזר ומנועי V8 שלא היו בהיצע ב.מ.וו. כמו קודמותיה, גם ה- W126 זכתה להצלחה גדולה, ושוב זה בא במידה מסויימת על חשבון דגמי סדרה 7 של ב.מ.וו. לכן ממש במקביל להצגתה של המרצדס W126, החלה ב.מ.וו בפיתוחה של יורשת לדגמי סדרה 7 שסה"כ היתה בת שנתיים וחצי. לקלאוס לוט, מעצב הבית של ב.מ.וו שהחליף את וויליאם הופמייסטר לאחר שעבר אליה מ- N.S.U, צורף מעצב נוסף, איטלקי במוצאו בשם הרקול ספדה. שניהם עיצבו מכונית סאלון גדולה, 4.91 מטר אורכה, שהציעה עיצוב שחלק קווים כלליים עם קודמתה, אך נראתה מודרני ונאה בהרבה. ב.מ.וו היו מודעים לכך שכל מכוניותיהם סבלו ממקדם גרר גבוה יחסית, מה שפגע הן בנתוני צריכת הדלק הרשמיים והן במהירות המירבית, ולכן צוות המעצבים הונחה לעצב מכונית אווירודינאמית ככל האפשר, מבלי לפגוע בשיוך המשפחתי. באותה העת, תחילת שנות ה- 80' היתה ב.מ.וו עסוקה בפיתוחה של סדרת ה- 5 החדשה וסדרה 3 החדשה שהוצגו ב- 82' וב- 83' בהתאמה. פיתוח שלושה מכוניות היו מעל ליכולתה הכלכלית של ב.מ.וו, ולכן פרוייקט החלפת סדרה 7 הוקפא לכמה שנים. רק ב- 83', לאחר שהוצגה סדרה 3 החדשה, שבה ב.מ.וו לפתח את סדרה 7 החדשה. עיצוב היה, יחידות כוח מצויינות היו, וכל שנותר היה לעצב תא נוסעים חדש. תא הנוסעים של המכונית החדשה שמר על קווי העיצוב של קודמו, אך הציג עיצוב מודרני ונאה בהרבה. ב.מ.וו החליטו לצייד את המכונית היטב, ופיתחו אפילו מקרר יינות (!), טלפון סלולארי אינטגרלי ומכשיר פקס, כמו גם מערכת קול שתוכננה במיוחד על ידי בלאופונקט הגרמנית, שתיכננה בקפידה את האקוסטיקה במכונית. מכאנית, התבססה המכונית על מיכללי קודמתה, בעיקר מפני שהיו טובים מאד. הוחלט על הצגת המכונית עם מנועי 6 בוכנות אורכיים בנפח 3.0 ו- 3.5, שהיו פיתוח מתמשך של מנוע ה- 6 בוכנות שהוצג ב 68'. אולם ב.מ.וו היו מודעים לעובדה שמנוע V8 שמשדר יוקרה, היה חסר להם בהיצע. וכאן נקטו ב.מ.וו במהלך לא שגרתי – במקום לפתח מנוע V8, הם פיתחו מנוע V12 חדש. המנוע לא היה חיבור של זוג מנועי 6 בוכנות בנפח 2.5, אלא מנוע חדש לגמרי שהיה עשוי אלומיניום כולו, בעל שרשרת תזמון ולראשונה בב.מ.וו, מצערת אלקטרונית. האלקטרוניקה לא התבטאה רק במנוע ה- V12 אלא המשיכה לעשות שימוש גם במערכת ה- ABS המשוכללת למניעת נעילת גלגלים בבלימה, ולראשונה בב.מ.וו הציעה המכונית מערכת בקרת משיכה משוכללת. הצגת המכונית נעשתה בתערוכת ג'נבה 86'. המכונית החדשה הרשימה מאד קהל המבקרים בתערוכה, שהתרשמו מהעיצוב המזוהה עם ב.מ.וו, אך נאה ומודרני מאד, שהציע מקדם גרר של 0.32CD , הישג מרשים. גם עיצוב הפנים המהודר זכה לשבחים רבים, וכמו בכל ב.מ.וו, ועל אף האיבזור השופע, הנדסת האנוש היתה מעולה. כמו קודמתה, גם המכונית החדשה שכונתה E32 נהנתה מביצועים טובים מאד, בעיקר בגרסאות הידניות, ומהירות מירבית מרשימה בשל העיצוב האווירודינאמי. ההצלחה המסחרית לא איחרה להגיע, והפעם זה בא במידת מה על חשבון דגמי סדרה S של מרצדס, שנראתה מיושנת משהו לידה. כמובן שמרצדס לא ישבו בחיבוק ידיים וצפו בלקוחות עורקים לשורות יריבתם המושבעת, והציעו קו מנועים חדש. אולם בכל מבחני הדרכים הב.מ.וו ניצחה את המרצדס השמרנית, ולראשונה הכף נטתה לכיוון ב.מ.וו. בסוף 87' הציגה סוף סוף ב.מ.וו מנוע חדש – ה- V12 שעמלה רבות על פיתוח. מנוע ה- V12 סיפק 295 כ"ס, מה שהביא את המכונית למהירות מירבית מוגבלת מחשב – 250 קמ"ש. גרסת ה- V12 הוצעה בגרסת מרכב ארוך בלבד, שהציעה מושב אחורי מרווח בהרבה, ופתרה את נקודת התורפה העיקרית והבודדת של המכונית – מרווח פנימי ליושבי המושב האחורי. בסוף 90' הציגה מרצדס את הדור הרביעי של דגמי סדרת S. את המראה האלגנטי החליף עיצוב מוגזם ומגושם, ולמרות שנראתה מודרנית והיתה מתקדמת טכנולוגית, הרחיקה לקוחות רבים שנרתעו מעיצובה המוגזם. לכן החליטו בב.מ.וו להעביר את המכונית מתיחת פנים קלה, במסגרתה הפך חרטום המכונית למודרני ונאה יותר. החרטום החדש שיפר מאד את הופעת המכונית, והיא הפכה לנאה יותר. למרות המנועי ה 6 בוכנות היו מצויינים, ב.מ.וו היו מודעים לחסרונם של מנועי V8, שהיו נחוצים, לפחות תדמיתית. לכן פיתחו מנועי V8 בשני נפחים – 3.0 ו- 4.0. המנועים היו בעל גל זיזים עליון כפול, סליל הצתה לכל בוכנה וחיישן נקישות מתקדם. ההספקים עלו משמעותית, ובגרסת ה- 4.0 הציעה המכונית ביצועים מצויינים. ב- 89' הציגה ב.מ.וו את דגמי סדרה 5 החדשים, שחלקו קווי עיצוב רבים עם דגמי סדרה 7. דגמי סדרה 5 החדשים זכו להצלחה גדולה מאד, וזו באה על חשבון מכירות דגמי סדרה 7, שזוהתה עימה עיצובית. לקוחות רבים פשוט לא מצאו טעם לשלם 50% יותר על מכונית דומה עיצובית ותפיסתית. לכן ב- 92' החלה ב.מ.וו בפיתוח היורשת, שהוצגה בתחילת 94'. ה- E32 תזכר כאחת ממכוניות הסאלון הטובות ביותר של זמנה, שידעה לשלב היטב את מסורת ב.מ.וו עם עיצוב מודרני, יחידות כח מצויינות ורמת איבזור גבוהה, בנוסף לאיכות גבוהה מאד והנדסת אנוש מושלמת.

אין תגיות

233 סך צפיות 2 היום

  

מס' מודעה: 3595a2852c9abb3b

FleaMarket.co.il

error: התוכן מוגן בזכויות יוצרים